ჩვენი 2,000,000+ აუდიტორია მოუთმენლად ელის გაიცნოს & იყიდოს თქვენი ნაწარმი!
მშენებლობის ბიზნეს გეგმის დაწერა

მშენებლობის ბიზნეს გეგმის დაწერა

სამშენებლო სექტორი (მშპ-ს დაახლოებით 8%) ასიათასობით ადამიანს ასაქმებს თავად და “წამოკიდებული” დარგების მეშვეობით (ჯამში 200,000-მდე ადამიანს). მშენებლობის ბიზნეს გეგმის დაწერა საკმაოდ პერსპექტიული საქმიანობაა ასევე.




(ბანერზე დააწკაპუნეთ და დარეკავთ)

პანდემიურ 2020 წელს დარგი რეალურად სამთავრობო სუბსიდის დახმარებით გადარჩა.

სუბსიდიით, რომელიც ეძლეოდა ბინის დეველოპერისგან მყიდველს 4-მდე %-ს თანადაფინანსების სახით, რაც ჩემი აზრით ერთ-ერთი საუკეთესო მოფიქრება იყო. თუმცა ეს სხვა სტატიის თემაა.

მე მქონდა პატივი გამეკეთებინა თბილისში უკვე დასრულებული DIRSI-ს მილიარდნახევრიანი საინვესტიციო პროექტის ბიზნეს გეგმა, რამაც გადამაწყვეტინა კიდეც ამ კონკრეტული ტექსტის დაწერა.

გთხოვთ ყურადღება მიაქციეთ, რომ მშენებლობის ბიზნეს გეგმის დაწერა ითხოვს საკმაოდ მოცულობითი “შავი სამუშაოს” შესრულებას. მნიშვნელობა არ აქვს საოფისე შენობას აშენებ თუ სასტუმროს:

პროექტის დაწერა

შეთანხმება …

მიწის საკუთრების საკითხის გადაწყვეტა …

ხარჯების შეფასება …

უფლებების საკითხის მოგვარება და ა.შ. 

მხოლოდ მას შემდეგ, რაც ყველა “ინგრედიენტი” შეფასდება ფულსა და დროში, შესაძლებელია ერთიანი დოკუმენტის აწყობა და “ფულის დანახვა”, რაც მშენებლობის ბიზნეს გეგმის დაწერის მიზანს წარმოადგენს!

მშენებლობის ბიზნეს გეგმის დაწერა ზემოთ ხსენებული “შავი სამუშაოს” შესრულების შემდეგ გაცილებით ადვილდება.

ამ დროს სტანდარტული გამოწვევები ყველამ იცის, ვინც ამ თემაში ოდნავ მაინც ჩახედულია.

მე თქვენს ყურადღებას გავამახვილებ ორ ნიუანსზე:

1. მარკეტინგის დიდი ნაწილი მიმართულია საქართველოში არამაცხოვრებელზე.

მარკეტინგის თავისებურება, რომელსაც ხშირად მიმართავენ ამ სფეროთი დაკავებულები ასეთია:

მარკეტინგი უცხოეთში მცხოვრებ ქართველებზე და უცხოელებზე კეთდება, რომელთაც საქართველოში უძრავი ქონების შეძენა სურთ.

არ დაგავიწყდეთ, რომ 1,5 მილიონამდე ქართველია საზღვარგარეთ წასული სამუშაოდ და წელიწადში 1,5+ მილიარდ აშშ დოლარს აგზავნიან საქართველოში.

ქართველი მყიდველების მოტივაცია მარტივია: მათ მიერ დიდი შრომის და ოფლის ფასად გამომუშავებული ფულის უძრავ ქონებაში ჩადება.

უცხოელების მოტივაციაც გასაგებია: საქართველო, განსაკუთრებით ბათუმი, საცხოვრებლად კარგ გარემოს სთავაზობს. მოსახლეობა კეთინგანწყობილია, ცხოვრება იაფია ბევრ სხვა ქვეყანასთან შედარებით, უსაფრთხოება მაღალ დონეზეა.

2. დარგის ტენდენციაა ენერგოეფექტური მასალების გამოყენება.

თუ გინდათ მყიდველების გული მოიგოთ, გამოიყენეთ ენერგო დამზოგავი ტექნოლოგიები.

ეს კიდევ უფრო მნიშვნელოვანი ხდება მომავალში რეგულირების გამოწვევებთან გასამკლავებლად.

ოღონდ გააკეთეთ ეს კონკურენტულ ფასში.

განჭვრიტეთ მომავალი, რომელიც სამშენებლო საქმიანობებისათვის მეტად საინტერესოდ გამოიყურება.

ჩემი პირადი აზრით და დაკვირვებით ენერგოდამზოგავი ტექნოლოგიები საკმაოდ ძვირია ამ ეტაპზე.

იმდენის გადახდა გიწევს, რომ 10 წელი მაინც უნდა რომ თავი ამოიღოს.

10 წლის შემდეგ კი ისეთი ახალი ტექნოლოგიები იქნება მაინც დღევანდელ მდგომარეობაში აღმოჩნდები (ალბათ 10 წელიწადში ერთხელ ბინა გაყიდო და ახალი იყიდო ჯობია 🙂 ).

3. ტენდენციაა მეტი რეგულირებისკენ

ოღონდ რეგულირებაში არ ვგულისხმობ უბრალოდ რეგულირებას.

პირადად მსმენია ბევრისგან, რომ ამ ბიზნესში ნებართვის მოპოვებიდან დაწყებული ყველა ნაბიჯზე ფულის მახეა.

ამით იმის თქმა მინდა, რომ სადმე სოფელში საკუთარი სახლის აშენებაზე შეიძლება არავინ “გამოგეკიდოს”, მაგრამ ქალაქში კორპუსის ჩასადგმელად საკმაოდ “შავი” ხარჯიც შეიძლება გექნეთ.

მთავარია რომ გასაგებია ბიზნესი როგორ კეთდება.

გინდა?

გადაიხდი!

პრობლემა იმაშია, რომ თუ თავიდანვე არ გაითვალისწინე ეს ხარჯები ამა თუ იმ ფორმით, პროექტის კეთებისას გაიჭედები.

ამათ სწორად გათვალისწინებას ისედაც დიდი ცდომილების (10-15 % მინიმუმ.

საშუალოდ 20-30%) მქონე სამშენებლო პროექტის ხარჯებში უკვე ცალკე საქმეა და განსაკუთრებულ ცოდნას ითხოვს.

თუ კონკრეტული შეკითხვები გაქვთ (და ვიცი რომ გაქვთ), შეგიძლიათ დამირეკოთ 577 73 79 64 (ზარი უფასოა ცხადია) ან მომწეროთ Facebook-ზე.




(ბანერზე დააწკაპუნეთ და დარეკავთ)

კმაყოფილი დამკვეთების გრძელი სიიდან მხოლოდ რამდენიმეს შეფასებას გაგიზიარებთ: